måndag 9 juni 2014

Nicolas Feuillatte - den officiella champagnen på Gumball 3000

 


­­Nicolas Feuillatte har även äran att delta i det internationella rallyt Gumball 3000 i en specialbrandad bil. Och man kommer färdas med stil genom valet av en Fisker Karma – en miljövänlig hybridbil i kombination med en unik och distinkt design.
Karma är designad av dansken Henrik Fisker som även är designern bakom två andra hybridbilar: Aston Martin DB9 och BMW Z8. Med sina 408 hästkrafter, kombinerar Fisker Karma dubbla elmotorer med ett termiskt batteri som återladdar batterierna när det behövs. Ett bra bevis på att stilfull design och kraft går att kombinera med ett miljömedvetet tänk. Och det gäller inte bara motorn. Man har prioriterat att använda återvunnet material i karossen, sätena är fyllda med ekologisk sojafiber, träinredningen är återvunnen och skinnet i läderklädseln kommer från köttboskap. Inga detaljer har lämnats åt slumpen för att minska miljöpåverkan. Fisker Karma är också utrustad med solpanel på taket, en av världens största någonsin i en enda enhet framtagen för en bil, vilket gör det möjligt att öka kapaciteten för körsträckan med 200 mil varje år.
Fisker Karma återspeglar även Nicolas Feuillattes varumärke. Som en pionjär inom många områden prioriterade Nicolas Feiullatte redan på ett tidigt stadium att implementera ett långsiktigt, ekologiskt hållbart arbetssätt.
Inför Gumball 3000 har Fisker Karma Nicolas Feuillate valt det distinkta svarta med varumärket i guld. Kompassen, som är Champagne Nicolas Feuillattes symbol, är en subtil men ändå stilfull påminnelse om varumärkets tagline: “Epernay, New York, Beyond”. Den universella symbolen för att resa och « mot det okända », förmedlar kompassen en känsla av Homeros Odyssén och de stora eposen. Det är en inbjudan till att upptäcka nya horisonter, utforska nya länder och bryta konventioner.
Dryckesportalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar