– Bakom bolagets framgångar ligger en orubblig fokusering på kunskap, kompetens och kvalitet. Detta har inneburit att vi mötts av stor respekt från den whiskyintresserade marknaden och från alla som följer svensk whiskys utveckling, säger Thomas Larsson, vd för Box Destilleri.

2013 överträffades såväl produktionsmål som budgetmål och försäljningsmål. Antalet besökare vid destilleriet översteg vida alla förhoppningar och när den första produkten lanserades, en Advanced Master Class som vände sig till en mycket liten, specialintresserad konnässörspublik så sålde den slut på några minuter. 
Särskilt glädjande är att den mycket viktiga fatförsäljningen av kundfat överträffade de högt ställda målen. Försäljningen av fat är mycket viktig för bolagets möjligheter i väntan på att whiskyn mognat till rätt kvalitet och ålder.

– Det är naturligtvis en oerhörd förmån att få jobba i ett företag som uppfyller och överträffar alla mål och som möts av ett så fantastiskt mottagande överallt där vi visar upp våra pilotprodukter. Framgångarna fyller mig och och hela organisationen med arbetsglädje och självförtroende inför de spännande händelser som väntar oss 2014, säger Thomas Larsson.

Dryckesportalen